Grupos de pesquisa e experimentação, prática de campo e análise da paisagem como proposta metodológica na educação básica
Abstract
O presente trabalho traz como proposta a formação de grupo de pesquisa e experimentação, valorizando a atividade prática de campo no ensino de Geografia na educação básica. O tema vem ao encontro das crescentes demandas educacionais que sugerem alternativas interdisciplinares como resposta ao educando que se espera no século XXI, o educando da era informacional, àquele que busca na escola possibilidade de aprendizado a partir da prática. A análise pelo viés sistêmico se propõe como suporte às novas propostas de percepção da paisagem por parte de educandos e educadores.
Keywords
Policy Proposal for Free Access Journals
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and The citation of published work (See The Effect of Free Access).