Representação social no ensino de geografia
Abstract
A pesquisa versa sobre as concepções, idéias, conceitos e imagens sobre a Geografia, que crianças e adolescentes indígenas vão formando em seus cotidianos, incluindo-se aí sua vida escolar, a partir da confluência de estudos envolvendo o ensino de geografia e a psicologia social por meio das representações sociais. A ligação entre Geografia e psicologia social por meio de pesquisas no ensino de Geografia a partir das representações sociais é necessária para entender como esta posto ensino de Geografia na contemporaneidade. Teve-se a possibilidade de observar as percepções de Geografia tidas pelos alunos, assim como a relação com a disciplina em seus vários conteúdos.
Keywords
Policy Proposal for Free Access Journals
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and The citation of published work (See The Effect of Free Access).