A geografia humanística como ferramenta de ensino
Abstract
O presente artigo trás à tona perspectivas de aplicação da geografia humanista para o ensino da Geografia, bem como faz alusão aos seus mecanismos de relacionamento com outras disciplinas. Nesse sentido, vale mostrar algumas dos novos vieses da concepção humanista da Geografia. Assim, sublinha-se o sentimento e a emoção, lastreando-se no subjetivismo e na relação que os seres humanos têm com espaço vivido/vivenciado e percebido. Estas abordagens recebem tratamento enquanto conhecimento holístico e geográfico. Para tanto tem eminência as categorias que envolvem o cotidiano local, estas como fontes imprescindíveis, tanto para a epistemologia geográfica fenomênica como para o ensino da mesma.
Keywords
Policy Proposal for Free Access Journals
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and The citation of published work (See The Effect of Free Access).