Educação geográfica e análise da (re)produção sócio-espacial do turismo no Ceará
Abstract
O presente trabalho busca enfatizar a educação geográfica e sua interface com o turismo, na medida em que apresenta a importância da mesma para análise da referida atividade na (re)produção sócio-espacial do Ceará. Como metodologia, utilizou-se levantamento bibliográfico, aplicação de 150 questionários e experiência em sala de aula para embasamento empírico. As discussões também ressaltam a necessidade da aproximação entre a teoria e a prática na Geografia, tendo em vista a produção de conhecimentos geográficos direcionados para o concreto, ou seja, para o mundo educativo, visando sua aplicabilidade no cotidiano social.
Keywords
Policy Proposal for Free Access Journals
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and The citation of published work (See The Effect of Free Access).