Caminhos da sustentabilidade: análise preliminar das práticas pedagógicas e o ensino aprendizagem dos alunos na escola família agrícola Rio peixe-Balsas/MA
Abstract
Aborda a temática sustentabilidade enquanto prática pedagógica na escola Familiar Agrícola Rio Peixe, no município de Balsas, região sul do Maranhão. Enfoca sinteticamente os caminhos que a sustentabilidade tem percorrido e o aporte feito chão da escola. Trata a temática sob a lógica da participação e mobilização dos movimentos sociais em busca do ordenamento territorial para desenvolver um novo projeto de Educação do Campo, sob égide da Pedagogia da Alternância. Faz um comparativo das mudanças promovidas pela instituição escolar e os movimentos sociais na formação dos jovens, como replicadores dos conhecimentos adquiridos junto às comunidades rurais.
Keywords
Policy Proposal for Free Access Journals
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and The citation of published work (See The Effect of Free Access).