A formação do professor de geografia: a difícil construção do saber/fazer docente
Abstract
O breve ensaio é fruto de algumas reflexões sobre a formação do professor de geografia, tendo como estudo de caso o trabalho realizado em duas disciplinas de estágio na (omitido para a avaliação) no ano letivo de 2011 e o confronto com bibliografias utilizadas para subsidiar nossa prática docente. Neste sentido, percebemos que os saberes responsáveis pela formação de um professor de geografia, em sua totalidade, vão muito além daqueles adquiridos na academia (pedagógicos e científicos), eles são mais amplos e complexos e se organizam a partir do sentido de ser e estar professor.
Keywords
Policy Proposal for Free Access Journals
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a. Authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons Attribution License which allows the sharing of the work with acknowledgment of the authorship of the work and initial publication in this journal.
b. Authors are authorized to take additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg publish in institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c. Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (eg in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and The citation of published work (See The Effect of Free Access).